- Yönetici
- Genel
- 19.08.2022
- 1676 Görüntülenme
Web Sitesi Nasıl Açılır?
Günümüzde şirketlerin dijital dünya da yerini almama gibi bir durumu zorunlu hale geldi. Etkili bir web sitesi, firmanızın / işletmenizin / şirketinizin dijital olarak temsili ve varlığı konusunda önemli rol oynamaktadır. Web sitenizi daha görünür hale getirmek ya da geliştirmek için bazı konularda genel bilgilere sahip olmanız gerekir. Web sitesini kurmak için işin uzmanların dan destek almanız işlerinizi kolaylaştıracak ve hakimiyetinizi güçlendirecektir. Bu hızlı Google da web sitesi nasıl açılır / yayınlanır / üst konumlara gelir makalemizde başarılı bir web sitesinin geniş açı olarak ele alıyoruz.
Hazırsanız başlayalım:)
Şirket / işletme / e-ticaret web sitesini oluşturma sırasında bazı tedbirler almanız maaliyetinizde önemli katkı sağlayacaktır. Araştırma içerisinde olduğunuz dönem de internet sitesi nasıl kurulur? Aramaları ile başladığınızı biliyoruz. Kafanızın hayli karışmış, karasız kalmış, fiyat aldığınız firmalar arasında uçurum rakam farklarının da sizi karamsar bıraktığını biliyoruz.
Size katkı sağlayacak baze tedbirler almanız için hususlar;
Öncelikle, Web sitenizin hedef kitlesini ve ulaşmak istediğiniz müşteri kitlesini doğru belirleyin. Bilgisayar görünümü / mobil görünümü web tasarımı, mimari ve genel akışla ilgili konularda hedef kitlenin ihtiyaç ve bakışını göz önünde bulundurun. Yaptığınız / sattığınız / sunduğunuz hizmetlerinizin hedef kitlenize doğru lanse edildiğinden emin olun. Rakip analizi yaparak fark katacağına inandığınız adımları belirleyin.
Sitenizde ürünlerle / hizmetlerle / tanıtımlarla ilgili genel bilgileri vermenin yanı sıra, tüm telefon trafiğine / sitenizden gelen siparişlere / hizmetleriniz için sizlere ulaşım sağlayan müşteri kitleniz için ödeme işlemleri / sipariş süreci / hizmet süresini net olarak belirleyenin. Özellikle e-ticaret sitesi kurmak ve ya site içinde online mağaza açmak maliyetleri tamamen değiştirecek, işini ciddiyetini belirleyecektir.
Bu süreçte yaptığınız adımları yatırım olarak göz önünde bulundurarak, sitenizin kurulumuna kullanmak için ayıracağınız bütçeyi belirlemeye çalışın. Ayrıca reklam bütçesini de mutlaka ihmal etmeyin. Web siteniz hazır olduktan sonra hemen Google'da yayınlanacak ve müşterileriniz sizlere ulaşacak ya da sipariş almaya hemen başlayacağınızı kesinlikle düşünmeyin. Bunun için iyi bir fizibilite şart. Ayrıca zaman hedeflerinizi de koyup buna uymaya çalışmalısınız.
Projeyi / web sitenizi hayata geçirirken profesyonel olarak işin ne kadarını içeride halledip, ne kadarını dışarıya yaptıracağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Örneğin web tasarımını dışarıda bir çözüm ortağına yaptırıp, reklam desteği talep edebilir, süreç olarak kazanımlar doğrudan bütçeyi ve zamanlamayı ilgilendiren konular olacaktır.
Siteyi kurarken temel adımlar
İsim ve alan adı seçimi (marka yapılandırması)
Alan adı kaydının yapılması (firmaadi.com)
Barındırma (hosting) alanının yapılması
Site tasarımının kodlanması
Site içeriklerinin yerleştirilmesi / oluşturulması
Site içerisinde pazarlama / harekete geçirici yapılar kurulması
Hosting (barındırma) işlemleri
Hosting veya Türkçesiyle barındırma, seçimi internet sitenizin dosyalarının yer alacağı alan (hafıza) anlamına geliyor. Ayrıca kurumsal mailinizin kotasında da kullanılan alandır. Profesyonel barındırma hizmetinin çok sayıda avantajı vardır. Veri tabanı entegrasyonu, video yayınlarını destekleyecek bant genişliği, site istatistikleri, site arama motoru hosting şirketi tarafından sağlanır. Elbette maliyet olarak diğerlerinden biraz yüksek olacaktır. Teknik olarak ihtiyacınıza uygun paket seçimleri yapılması web sitenizin yayınlanmasından sonra trafiğinize bağlı olarak da güncelleyebilmeniz çok önemlidir. Ayrıca E-ticaret siteleri için trafikler yüksek olacağından sunucu / trafikler ihtiyaçlarınız da yüksek olacaktır. Başlangıç olarak düşük paketlerden başlamanız sizler için de uygun olacaktır.
Site içeriği oluşturma
Web sitenizin içeriği ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin sitenize gelme ve orada kalma sebebidir. Temel olarak iki türlü içerik vardır. Statik İçerikler yani bir kere konulan ve uzun süre güncelleme gerektirmeyen içerikler ve Dinamik İçerikler yani sürekli güncellenen ve takip gerektiren içerikler.
İçerik oluştururken çoğunlukla yapılan hatalar ve dikkat etmeniz gerekenler:
Ana sayfada, ürünlerinizi cazip göstermek için, çok fazla bilgi vermeye çalışmayın. Her ürünün yanına “daha fazla bilgi” yada "ürünü görüntüle" gibi bir link koyun. Merak eden müşteriniz bu linke tıklayarak ilgilendiği ürün hakkında daha fazla bilgi alabilir.
Web sayfanızda ve metinlerinizde asla şirket içi jargonu kullanmayın.
Resimler, görseller, videolar, sayfa açılırken çalan müzikler sayfanızı çok şık bir hale getiriyor albeni katıyor olabilir, ancak internet sayfanız 12 saniye içerisinde yüklenmiyorsa çok büyük bir ihtimalle ziyaretçi tarafından kapatılacaktır.
Kullanıcılar çoğunlukla detaylı ve uzun bilgiyi satır satır okumaz, sadece göz atar. Bunun için kısa paragraflar ve ara başlıklar kullanmak faydalı olacaktır.
Dinamik içerikler müşterilerinizin sitenize ziyaretini etkileyen içeriklerdir. Bu yüzden gerçek içerikle ve düzenli bir şekilde güncellenmesine çok dikkat edilmelidir.
İçeriklerinizi kendiniz üretebileceğiniz gibi bu hizmeti dışarıdan, profesyoneller yardımıyla da halledebilirsiniz. Bunun yanında müşterilerinizden gelen kullanıcı yorumları gibi içerikleri de web sitenizde kullanabilirsiniz.
Müşteri kitlesine erişme
Web sitenizi kurdunuz, işlem bitti mi? Hayır. Şimdi de profesyonel web sitesi tasarımı ile kurduğunuz sitenizi aynı profesyonellikle pazarlamalısınız, müşteri kitlenize ulaşmalısınız. Müşteri kitlenize ve anahtar kelime olarak işletmenizi Google benim işletmem ve haritalara kayıt ettirmeniz gerekmekte. Bunun için https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi37d_iooX5AhUFQvEDHWSBACMQFnoECAcQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fintl%2Ftr_tr%2Fbusiness%2F&usg=AOvVaw391nLYQYyN7Qutr2aVt3O9 adresinden Google Benim işletmeme girerek kendi google sayfanı yaratabilir işletme girişi yapabilirsiniz.
Akabinde mutlaka Google Ads reklamları denemelisiniz. Anahtar kelime planlayıcı ile bölgenizde sektörünüze uygun en çok aranan hit kelimeleri listememeli uygun kelimelerinize bağlı olarak etkileşim artıracak reklamlar oluşturmalısınız.
Kimden destek alabilirim?
İla Bilişim ekibi olarak bu teknik detayların tamamını içeren anahtar teslim paketlerle müşterisinin kazanması ve detaylarda boğulmadan sadece işine odaklanabileceği çalışmalar üretmekteyiz. Bizimle iletişime geçebilir, size en uygun paketlerimiz hakkında bilgi talep edebilirsiniz. Profesyonel yönetim paneli olan hazır e-ticaret siteleri, kurumsal firma siteleri ve kişisel gelişim siteleri için demolarımızı ve şablonlarımızı inceleyebilirsiniz. Siteniz profesyonel olsun, satışlarınız artsın, Google da sitenizi yayınlayın!